2014, 2. - 5. juli. Ore Strand Camping

Onsdag den 2. juli, 2014:

Dagen startede med at vi sendte Sophie med SFO’en til Vilde Vulkaner festival ved Vordingborg Kaserne. Da Sophie ikke altid har været lige begejstret for at sove ude var vi blevet enige om at tage ned på en campingplads i nærheden af Vordingborg. Hvis nu hun skulle få hjemve J.

Så helt uden at hun vidste det havde vi besluttet os for at tage ned til Ore Strand Camping.  Så onsdag kl. 18.05 kørte vogntoget, med Felix og mig, fra Gladsaxe med kurs mod Ore Strand. Da vi kun havde taget fri en dag hver Tina og mig kørte vi i to biler. Så Tina kørte først lidt senere hun skulle lige gøre huset klar til hjemkomsten igen. Kl. 19.45 landede Felix og mig så på Ore Strand Camping og vi fik anvist en plads helt nede ved vandet. Da vi var ved at være færdig med at sætte teltet op kom Tina. så da alt var på plads, hyggede vi os lidt alle tre. Kl. 23.30 gik vi i seng Tina skulle op og på job om torsdagen.

Kørte km.: 19.547 – 19.648 = 101 km.

Torsdag den 3. juli, 2014:

Kl. 06.30 kørte Tina på job og Felix og mig sov videre. Kl. 08.20 stod vi så op og byggede lidt med Lego. En flyvende skraldebil fra Lego the Movie som Felix havde købt dagen før for sine egne penge. Kl.09.30 spiste vi noget morgenmad og planlagde dagens program. Vi skulle lige en tur forbi Caravan Centret Brohallen. Jeg skulle lige tjekke op på nogle priser. Det blev dog uden held. Dernæst kørte vi en tur til Møns Klint for at se deres nye udstilling om Danmarks fødsel og udstillingen om dinosaurer. Det var et kæmpe hit hos Felix og ikke mindst de mange, mange trappetrin ned til v andet og op igen. Så så vi også deres film omkring dinosauren Sue. En 3D film som virkelig gjorde indtryk hos Felix. Så sluttede vi turen til Møns Klint af med en god lang gåtur i gennem skoven på toppen af Møns Klint. Da vi var tilbage på campingpladsen ved 17.30 tiden gik vi en tur på legepladsen og ca. kl. 18.30 landede Tina med lidt mad som vi fik smidt på grillen. Dagen sluttede kl. 23.30.

Kørte km.: 19.648 – 19.714 = 66 km.

Fredag den 4. juli, 2014:

Mit ur ringede kl. 05.00 for i dag var det min tur til at passe jobbet. Kl. 10.30 hentede Felix og Tina, Sophie inde ved Vordingborg Kaserne, da festival var slut for denne gang og SFO’en skulle tilbage til Gladsaxe kl. 12.00. Vi havde valgt at tage en overnatning til lørdag med uden at Sophie vidste det. Så hun blev rigtig glad selvom hun var vildt træt efter to dage med musik og festival. Vejret var helt exceptionelt godt så Tina og ungerne brugte stort set hele dagen på stranden og fik badet en del. Kl. 16.30 landede jeg igen på pladsen og så var det min tur til at bade lidt med ungerne. Det var super dejligt efter en lang dag på jobbet. Kl. 18.15 besluttede vi os for at tage en tur til Tyskland for at handle lidt ind til ferien som står lige for døren og for at der skulle ske lidt. Det blev lidt af en oplevelse for da vi kom frem til Rødby færgehavn var der sket en ulykke på en af færgerne, det var noget med en lastbil som havde påkørt en bovport. Så vi kom til at holde og vente i lidt over en time før vi kunne få lov til at tjekke ind. Så vi var først tilbage på campingpladsen kl. 24.00 fredag aften. Men det var en rigtig god dag med rigeligt med oplevelser.

Kørte km.: 19.714 – 19.858 = 144 km.

Lørdag den 5. juli, 2014:

Så blev det dagen hvor vi skulle hjem igen. Tina og jeg stod op ved 8-tiden. Ungerne vågnede ca. 1 time senere. Tina gik med ungerne op og købte lidt morgenmad. Herefter var det tid til at få et overblik over tingene og få slappet af en times tid inden det hele skulle pakkes sammen. Tina gik med ungerne op for lige at få afregnet. Jeg gik i gang med at pakke teltet sammen og ungerne gik en sidste tur på stranden. Da jeg var færdig med at få telt og møbler pakket sammen var det også tid til en sidste dukkert for mit vedkommende. Ungerne fandt selvfølgelig lige en at lege med så de fik lige en ekstra time mens Tina og jeg læste lidt bog.

Kl. 12.45 sad campingvognen på bilen og vi vendte snuden hjemad. Sophie kørte med mig og Felix med Tina. Vi havnede selvfølgelig i kø på Køgebugt motorvejen, da der jo er et større vejarbejde i gang. kl. 14.50 landede Sophie og jeg der hjemme. Tina og Felix var allerede landet. En rigtig god og hyggelig tur var slut.

Kørte km.: 19.858 – 19.960 = 102 km.

Ore strand camping generelt:

Det første man møder er noget meget imødekommende personale. Som har reception/indskrivning inde i supermarkedet. Det er en mindre og forholdsvis åben plads med en del fastliggere. Disse var dog meget imødekommende over for os andre nomader J. Det er nogle pæne og velholdte toilet- og køkkenforhold der er på pladsen. De er ikke nye men yderst velholdte.

Kiosken/supermarkedet havde et godt og fornuftigt udvalg til ordentlige priser. Ydermere er der mulighed for at bestille frisk morgenbrød.   Det koster normalt penge at bruge varmt vand men vores forbrug havde været så lille at det ville de kræve os for.

Det er klart en plads som kan anbefales et besøg hvis man er på de kanter.