2014, 11. - 15. oktober. Tempelkrogen Camping

Lørdag den 11. oktober, 2014.

Vi har i år besluttet os for at slutte campingsæsonen af med en tur her i efterårsferien. Vi skulle have den store af Sophie og Felix's kusiner, Natalie, med.
Vi kørte hjemmefra lørdag kl. 14, efter Sophie havde været til ridning og vi havde fået pakket det sidste. Det var heldig is en ret kort tur frem Tempelkrogen. Det var noget af en velkomst vi fik højt humør og stor snakkelyst hos Tina i receptionen.
Vi fik henvist en plads helt nede omkring legepladsen som vi havde reserveret på nettet.
Da vi havde fået slået forteltet op havde ungerne allerede gang i kastanier og og de heste der var på pladsen. Efter yderligere en time var der gang i leg med en masse af de andre børn på pladsen.
Vi grillede kartofler, rodfrugter og hakkedrenge til sen aftensmad. Lige efter aftensmaden var der fælles snobrød nede i bålhuset. Det var rigtig hyggeligt. Ungerne gik forholdsvis tidligt i seng og Tina læste lidt i sin bog mens jeg fik set resten af fodboldlandskampen. Kl. 23 var det slut for i dag.

Søndag den 12. Oktober, 2014.

Der var allerede liv i hele campingvognen kl. 7.30 idag. Efter at have ledt efter en bager i omegnen enten det med brød fra netto. Det er aldrig en succes. Ungerne hyggede sig og lege det meste af formiddagen. Ved 12-tiden var vi lige oppe forbi receptionen og her fik ungerne sig en tur på ladet af Tina's John Deere vogn ned og fodre hestene med gulerødder. Herefter gik vi alle sammen en tur ind til Netto for at handle ind til aftensmaden. Den skulle stå på hjemmelavede pizzaer bagt på grillen. Kl. 14.00 var der fælles udskæring af græskarhoveder oppe i fælleshuset. Tina leverede både græskar og lys, det var super hyggeligt.
Da kl. blev 17 var det tid til at lave pizzaer og de blev spist med velbehag. K. 20.00 skulle alle dem som havde lavet græskarhoveder mødes oppe ved fælleshuset og så var ellers vandring rundt på campingpladsen for at se de mange fine græskarhoveder med lys. Det var en super god ide og alle ungerne fik rigtigt vist deres græskar frem. Det var virkelig en god ide, og der var rigtig mange fine græskarhoveder. Ca 40 stk. i alt fordelt på næsten hele campingpladsen.
Efter denne fine tur var det tilbage i campingvognen og ind i seng for ungerne med hver deres IPad og en film. Vi sluttede dagen af ca. ved 23-tiden. Slut på en rigtig god og hyggelig dag.

Mandag den 13. Oktober, 2014.

Dagen idag startede kl. 7 for mig og Tina og kl. 8 for børnene. Det var en dag hvor det regnede rigtig meget. Efter at Sophie og Natalie havde været ude med nogle af de andre piger på pladsen og trække med heste valgte vi at tage et smut ind til Holbæk lige og gå rundt. Det var rigtig hyggeligt og stort set det eneste tidspunkt på dagen hvor det ikke regnede. Så efter et par timers vandren i Holbæk var det tid til at komme tilbage til campingpladsen for der var krea-værksted oppe i det store køkken for alle børnene  på pladsen.
Jeg havde bandet lidt over at vores gril var for længe om at blive ordentlig varm og at det var umuligt at styre varmen. Så efter et lille serviceeftersyn viste det sig det var manifolen som var gået i stykker. Så jeg måtte ind til Silvan for at se om de havde en ny som jeg kunne få monteret. Men det var selvfølgelig ikke lagervare . Den kostede 399,-kr og så var der en lille uges leveringstid på den. Så i min irritation over dette kom jeg til at købe en ny Weber Q2000. Den har også 50% større grillareal. Og vi har længe snakket om at vores Q1000 var lige det mindste. Aftensmaden endte med lidt hjemmelavede burger på vores nye gril. Det havde regnet så meget i løbet af dagen at vores tæppe næsten svømmede rundt i forteltet, så Tina var på et tidspunkt i gang med gulvlude, for at vi ikke skulle blive alt for våde om fødderne. Felix gik tidligt i seng han var bare træt . Sophie og Natalie så lige lidt hestefilm inden de gik til køjs. De glæder sig til imorgen hvor de har fået lovning på at de måtte være med til at trække pony til dagens ponyridning på pladsen. Tina og jeg så lige det nyeste afsnit af Reddington på viaplay og så gik vi også,til køjs.

Tirsdag den 14. Oktober, 2014.

Dagen startede kl. 7.30 for Tina og jeg mens børnene sov til kl. 8. Igen i dag. Og det er holdt op med at regne så nu håber vi at vi kan få søppet det sidste vand op i forteltet her til formiddag. Så blev det endelig dagen hvor pigerne skulle være med til at trække ponyerne rundt på pladsen. Det blev en stor succes for dem begge. Kl. 13 var det tid til efterårsferiens kondibingo. Vi købte 4x5 lodder og så var det ellers bare ud på ruten. En lille tur på næsten 6 km. med en dejlig varm og stærk gullashsuppe efter 3 km. Dagens eneste vinder blev Sophie med en enkelt række og en gevinst på 25kr. Som straks blev omsat til lidt slik i kiosken. Eftermiddagen var faktisk med tørvejr det meste af tiden. Der blev dog lige tid til søppet vand op også. Dagen aftensmad bestod af spareribs og bagekartofler efter ønske fra Natalie. Sophie og jeg kørte lige et smut i Netto efter lidt is til desert. Aftenen sluttede med et nederlag til landsholdet, hvor Portugal sejrede 1-0.

Onsdag den 15. Oktober, 2014.

Dagen var endnu en dag med en hel del regn. Men det blev til en dag hvor vi tog en tur ind til Tinas forældre et par timer og så kom vi tilbage til F-16 flyver bygning. Kl. 15. Det var et kæmpe hit. De blev lavet i flamingo og var garanteret flyvedygtige. Men vi fik ikke testet om de kunne flyve da det tog lidt lang tid for malingen at tørre og det regnede til en afveksling. Til gengæld tog vi på Mc D og spiste. Om aftenen var der uhyggelig vandretur for børnene. Det var noget med en historie om en gammel gartner som hadede børn. Det var noget nogle af de store piger på pladsen havde planlagt og det var et hit. Da det sluttede ved 21-tiden pakkede vi bilen og kørte hjem for nu havde vi ikke mere tørt tøj, og forteltet var helt fyldt med vand. Vi aftalte med personalet på campingpladsen at vi tog strømmen fra og lod campingvognen stå til i weekenden for der lovede de tørvejr igen. Så campingturen i efterårsferien i år sluttede lige en dag før beregnet, men selvom det har været en rigtig våd tur, har det også været en rigtig hyggelig tur.

André og Tina som ejer pladsen er nogle utrolig rare og imødekommende mennesker som gør at man virkelig føler sig velkommen. Tak til dem for en uforglemmelig eftårsferie trods store mængder regn.

Generel beskrivelse af Tempelkrogens familiecamping.

Tempelkrogens Familiecamping er helt klart et besøg værd. Det er et sted hvor man virkelig føler sig velkommen og er der masser af plads og rum til børnene. Det være sig både på selve pladsen og med de mange aktiviteter der bliver lavet for børnene. Det er en plads hvor det meste af pladsen ligger i terrassen på en lang og forholdsvis stejl skråning. Og så er der et store område nede ved Isefjorden hvor der er en hel del parceller og en ret stor legeplads til børnene. Om sommerens er der swimmingpool og en børne pool.
Der er en hovedbygning med et stort fælles køkken og nogle meget fine bade- og toiletfaciliteter. Neden ved den store legeplads er der også et hus hvor der er lidt køkken- og toiletfaciliteter.
Alt i alt er det en meget fin plads som vi klart kan anbefale til andre og især hvis man er en børnefamilie.